Fortsätt till huvudinnehåll

Vad tycker dina kunder om ditt erbjudande?


Jag blev precis uppringd av en telemarketingkille på uppdrag av tidningen Femina. Jag blev erbjuden en helårsprenumeration med 38 procent rabatt. Inte illa kan man tycka men jag är så urless på alla erbjudande som enbart görs med hjälp av prisreduktion. Samtalet överraskade mig dock när killen valde att avsluta med en fråga om v a r f ö r jag valde att tacka nej till ett fördelaktigt erbjudande på en tidning jag tidigare har prenumererat på. Jag blev faktiskt riktigt paff och ångrar nu att jag inte tackade ja till att få en förträfflig månadstidning på dörrmattan. Dessvärre valde killen att acceptera min bortförklaring utan vidare säljsnack och bad istället att få återkomma vid ett senare tillfälle. Hoppas att han ringer snart igen! Inte visste jag att han var intresserad av min åsikt...

Populära inlägg i den här bloggen

Digitala kontakter med Telia

Min nya telefon inhandlades i Telias butik på Sankt Eriksgatan. Jag försökte shoppa loss via nätet men lagret var tomt och sajten stängdes ner för uppdateringar så jag fick nöjet att träffa Gustav IRL istället, nice. Trevlig norrlänning. Idag får jag mitt första sms från Telia: "Tack för att du tecknat abonnemang med Telia. Undrar du över något, är du alltid välkommen in till oss. Hälsningar från Telias butik på Götgatan i Stockholm". Götgatan? Jag bor på Kungsholmen. Jag träffade Gustav på Kungsholmen. Vad ska jag till Söder och göra? Skärpning Telia.

Detaljerna som gör skillnad

Tänk er en våtservett eller en citronskiva i en skål vatten... Tänk er räkluktande fingrar. Kombinationen är enkel, oslagbar och självklar. Snälla Bistraud i Grisslinge: tänk ni också.

Underlätta för kunden, tack.

Tack för din beställning, Din första tidning levereras inom 3 till 6 veckor. Trevlig läsning! Med vänliga hälsningar, Bonnier Tidskrifters Kundtjänst PS. Eventuella frågor eller kommentarer kan tyvärr inte besvaras på denna e-post adress. Okej, jag förstår att jag inte kan svara på mailet men en kundtillvänd kundtjänst anger då alternativa tillvägagångsätt.