Oavsett vad vi ska köpa och vilken butik vi uppsöker så har vi med oss förväntningar som förhoppningsvis överträffas. Min förväntan när jag idag skulle köpa en julklapp var att jag skulle bära med mig den hem inslagen och klar. DUKA i hörnet Sveavägen/Kungsgatan i Stockholm är inte riktigt av samma inställning. Vill du att jag skickar med papper? Vi slår inte in när det är lång kö, säger en av tre säljare när det är en total kö om tre personer som väntar strax efter klockan fyra idag.
Varför inte passa på att föra ut ert varumärke i torp och stugor nu i klapptider? Kanske väljer mottagarna just er butik när det är dags för nästa stora presentrusning inför "Alla hjärtansdag" den 14 februari. Eller är det så att det i "ett nytt sätt att tänka heminredning" inte ingår presenter? Ska man dömma av mixen vid säljdisken så är det soffor, smycken och möbelschampoo som står i fokus. Vilka förväntningar ska vi som kunder ha när vi besöker er?
Besviken bär jag iväg min alldeles för stora kasse med grön text och undrar hur dussinvaran hade blivit inslagen hos NK eller Cervera. Mina förväntningar säger mig att jag skulle ha fått ett vitt papper med NK-logotyp i rött respektive silverpapper med mycket blått band. Nästa gång får jag svaret.