Se till att leva upp till eller allra helst överträffa dina kunders förväntningar annars riskerar du att få missnöjda kunder. Och hur skapar vi då våra förväntningar? Självklart påverkar våra tidigare erfarenheter av aktören vad vi förväntar oss för framtida relation. Dock gäller det att ha koll på sina konkurrenter och den bransch man agerar i. Hade exempelvis säljarens mäklare inte skickat julkort till oss så hade jag som kund kanske inte noterat att vår egna fastighetsmäklare ligger på latsidan. Tips! Har man håvat in 70 000 i konsultarvode så varför inte använda en helårsprenumeration på en heminredningstidning som ett enkelt sätt att värna relationen under hela nästa år.
Min nya telefon inhandlades i Telias butik på Sankt Eriksgatan. Jag försökte shoppa loss via nätet men lagret var tomt och sajten stängdes ner för uppdateringar så jag fick nöjet att träffa Gustav IRL istället, nice. Trevlig norrlänning. Idag får jag mitt första sms från Telia: "Tack för att du tecknat abonnemang med Telia. Undrar du över något, är du alltid välkommen in till oss. Hälsningar från Telias butik på Götgatan i Stockholm". Götgatan? Jag bor på Kungsholmen. Jag träffade Gustav på Kungsholmen. Vad ska jag till Söder och göra? Skärpning Telia.