Fortsätt till huvudinnehåll

Gamla kunder bjuds på nya upplevelser


"Mer aktiviteter i butik och mindre kommunikation för att locka nya kunder", säger Ingrid Jonasson Blank, vice VD och marknadsdirektör på ICA om deras kommunikationssatsningar inför 2007. Att hålla låga priser är en hygienfaktor och förklarar tillsammans med såväl Coop som Axfood att leverantörerna inte kan räkna med någon framgång i årets förhandlingar. Konsumentpriserna måste hållas nere! (Tänk inte kvalitetsförsämringar...)

Så vad vi kan förvänta oss hos ICA under 2007 är sortimentsutveckling och starka butiksupplevelser. Att priset är lågt är sååå självklart. Det är en hygienfaktor.
Om butiksupplevelser innebär VIP-fester återstår att se men klart är dock att ICA har slagit sig ihop med Fritidsresor och erbjuder alla med ICA kort 500 kr i rabatt vid bokning av charterresa. Ett sätt att att påminna om dessa monetära band borde naturligtvis vara att erbjuda de bästa produkterna ur ICA:s EMV-sortiment i samband med serveringen ombord. Alla vill väl ha svenskt kaffe på hotellet...

Populära inlägg i den här bloggen

Digitala kontakter med Telia

Min nya telefon inhandlades i Telias butik på Sankt Eriksgatan. Jag försökte shoppa loss via nätet men lagret var tomt och sajten stängdes ner för uppdateringar så jag fick nöjet att träffa Gustav IRL istället, nice. Trevlig norrlänning. Idag får jag mitt första sms från Telia: "Tack för att du tecknat abonnemang med Telia. Undrar du över något, är du alltid välkommen in till oss. Hälsningar från Telias butik på Götgatan i Stockholm". Götgatan? Jag bor på Kungsholmen. Jag träffade Gustav på Kungsholmen. Vad ska jag till Söder och göra? Skärpning Telia.

Detaljerna som gör skillnad

Tänk er en våtservett eller en citronskiva i en skål vatten... Tänk er räkluktande fingrar. Kombinationen är enkel, oslagbar och självklar. Snälla Bistraud i Grisslinge: tänk ni också.

Underlätta för kunden, tack.

Tack för din beställning, Din första tidning levereras inom 3 till 6 veckor. Trevlig läsning! Med vänliga hälsningar, Bonnier Tidskrifters Kundtjänst PS. Eventuella frågor eller kommentarer kan tyvärr inte besvaras på denna e-post adress. Okej, jag förstår att jag inte kan svara på mailet men en kundtillvänd kundtjänst anger då alternativa tillvägagångsätt.