Fortsätt till huvudinnehåll

Ring, ring


På övre delen av Nybrogatan i Stockholm finns det en mycket duktig guldsmed. Jag besökte butiken för två månader sedan och vi kom överens om att de skulle återkomma till mig med ett kostnadsförslag på en ring senast den 1 december. Som första kontakt får jag idag klart för mig att ringen är klar. Kul, jag rusar till butiken sa jag... inte. Jag sa att jag hade väntat i två månader på att de skulle höra av sig. Då blev killen sur och sa att om inte jag vill ha ringen så kan de sälja den till någon annan. Säljare ska inte sura, de ska inse att kunden har rätt. Plötsligt slutade jag att vara butikens ambassadör. Guldsmeden gör fortfarande otroliga smycken men jag vill inte rekommendera någon att komma i kontakt med guldsmedens representant. Synd. Jag önskar att vår kunddialog skulle kunna ha fått en alternativ handling som i filmen "Sliding doors". Ååh, vad tråkigt säger killen med en förstående ton. Vilken tur att vi har gjort en så fin ring till dig. Jag hoppas verkligen att du kommer att tycka om den. Varmt välkommen till butiken. Jag kastar mig på bussen och...

Populära inlägg i den här bloggen

Digitala kontakter med Telia

Min nya telefon inhandlades i Telias butik på Sankt Eriksgatan. Jag försökte shoppa loss via nätet men lagret var tomt och sajten stängdes ner för uppdateringar så jag fick nöjet att träffa Gustav IRL istället, nice. Trevlig norrlänning. Idag får jag mitt första sms från Telia: "Tack för att du tecknat abonnemang med Telia. Undrar du över något, är du alltid välkommen in till oss. Hälsningar från Telias butik på Götgatan i Stockholm". Götgatan? Jag bor på Kungsholmen. Jag träffade Gustav på Kungsholmen. Vad ska jag till Söder och göra? Skärpning Telia.

Detaljerna som gör skillnad

Tänk er en våtservett eller en citronskiva i en skål vatten... Tänk er räkluktande fingrar. Kombinationen är enkel, oslagbar och självklar. Snälla Bistraud i Grisslinge: tänk ni också.

Underlätta för kunden, tack.

Tack för din beställning, Din första tidning levereras inom 3 till 6 veckor. Trevlig läsning! Med vänliga hälsningar, Bonnier Tidskrifters Kundtjänst PS. Eventuella frågor eller kommentarer kan tyvärr inte besvaras på denna e-post adress. Okej, jag förstår att jag inte kan svara på mailet men en kundtillvänd kundtjänst anger då alternativa tillvägagångsätt.