På övre delen av Nybrogatan i Stockholm finns det en mycket duktig guldsmed. Jag besökte butiken för två månader sedan och vi kom överens om att de skulle återkomma till mig med ett kostnadsförslag på en ring senast den 1 december. Som första kontakt får jag idag klart för mig att ringen är klar. Kul, jag rusar till butiken sa jag... inte. Jag sa att jag hade väntat i två månader på att de skulle höra av sig. Då blev killen sur och sa att om inte jag vill ha ringen så kan de sälja den till någon annan. Säljare ska inte sura, de ska inse att kunden har rätt. Plötsligt slutade jag att vara butikens ambassadör. Guldsmeden gör fortfarande otroliga smycken men jag vill inte rekommendera någon att komma i kontakt med guldsmedens representant. Synd. Jag önskar att vår kunddialog skulle kunna ha fått en alternativ handling som i filmen "Sliding doors". Ååh, vad tråkigt säger killen med en förstående ton. Vilken tur att vi har gjort en så fin ring till dig. Jag hoppas verkligen att du kommer att tycka om den. Varmt välkommen till butiken. Jag kastar mig på bussen och...