Fortsätt till huvudinnehåll

Kundklubbens fördelar


När nu kundklubbar börjar att vara en hygienfaktor så är det dags att visa upp företagets konkurrensfördelar. Att vi som människor vill ha snabb belöning har Coop tagit fasta på. De väljer att minska antalet poäng som krävs för att få en värdecheck, dvs de kommer oftare. Prisextra väljer att i TV-reklam tydliggöra hur mycket mer återbäring man får när man handlar hos dem jämfört med hos konkurrenterna. En kampanj som följs upp på hemsidan. En positiv utveckling som förhoppningvis leder till fler kreativa kundklubbsaktiviteter.

Populära inlägg i den här bloggen

Digitala kontakter med Telia

Min nya telefon inhandlades i Telias butik på Sankt Eriksgatan. Jag försökte shoppa loss via nätet men lagret var tomt och sajten stängdes ner för uppdateringar så jag fick nöjet att träffa Gustav IRL istället, nice. Trevlig norrlänning. Idag får jag mitt första sms från Telia: "Tack för att du tecknat abonnemang med Telia. Undrar du över något, är du alltid välkommen in till oss. Hälsningar från Telias butik på Götgatan i Stockholm". Götgatan? Jag bor på Kungsholmen. Jag träffade Gustav på Kungsholmen. Vad ska jag till Söder och göra? Skärpning Telia.

Detaljerna som gör skillnad

Tänk er en våtservett eller en citronskiva i en skål vatten... Tänk er räkluktande fingrar. Kombinationen är enkel, oslagbar och självklar. Snälla Bistraud i Grisslinge: tänk ni också.

Underlätta för kunden, tack.

Tack för din beställning, Din första tidning levereras inom 3 till 6 veckor. Trevlig läsning! Med vänliga hälsningar, Bonnier Tidskrifters Kundtjänst PS. Eventuella frågor eller kommentarer kan tyvärr inte besvaras på denna e-post adress. Okej, jag förstår att jag inte kan svara på mailet men en kundtillvänd kundtjänst anger då alternativa tillvägagångsätt.